2013-12-23

Epilogg

Att "blogga" är en strategi. Hur ska man förhålla sig till ett ständigt digitalt flöde: text, musik, bild och rörelse... Ska man låta allt passera? Ska man försöka fånga in åtminstone väl valda delar? Eller lite vad som helst? Detta var något jag funderade på 2004. Kan inte säga att jag blivit klokare. Funderar fortfarande...

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att lägga av med "sondera.blogspot.com" - men sen? Klart jag funderar på att starta någonting nytt. Om jag inte har en sida där jag skriver ned saker och ting, sparar länkar etc. så känns det (fortfarande, trots twitter, instagram och facebook) som om allting bara rinner mellan fingrarna.

På gott och ont.

Ska man bara släppa det. Försöka bli mer och mer hemma i känslan. Det kommer och går. Allt flyter. Är det inte bra det?

Alla försök att fånga, samla in och digitalt minnas är ju kanske ändå bara fåfäng förvirring. Dömd att misslyckas.

Fortsätter fundera på det.

Även om jag (för tillfället) sätter punkt här.

.

Inga kommentarer: